دنيا دو روزه
دنيا دو روزه
AHVAZ WEB 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیا دو روزه و آدرس saeednima.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با لینک کردن بازدید خود را افزایش دهید دوست دار شما سعید و نیما





جاذبه های دینی :

زیارتگاه ها و امامزاده ها و تکایا:
بناهای مذهبی :

امامزاده عبدالله :
این امامزاده در میدان شهداء گرگان واقع شده است.
 
امامزاده نه تن:
این امامزاده در شهر گرگان - خیابان شهید رجائی ،روبروی بازار روز عدالت واقع شده است.
امامزاده راضیه :
این امامزاده در محله دوشنبه ای گرگان واقع شده است. نسبت این امامزاده به نوادگان موسی بن جعفر می رسد.
امامزاده مراد بخش :
این امامزاده در محله سبزه مشهد گرگان واقع شده است.
امامزاده محسن :
این امامزاده در خیابان هفت دستگاه گرگان واقع است و از نوادگان امام موسی جعفر می باشد.
از دیگر امامزاده ها می توان از امامزاده عباسعلی واقع در چهار راه میدان ، شاهزاده قاسم ، خواجه خضر و
امامزاده بی بی سبز نام برد.
تکایای مهم شهر گرگان عبارتند از :
تکیه پاسرو ، تکیه نعلبندان ، تکیه میخچه گران ، تکیه سبزه مشهد ، تکیه سرپیر معروف به عباس خانی ، تکیه دوشنبه ، تکیه دروازه نو ، تکیه عباسعلی و تکیه بنی کریمی.

جاذبه های طبیعی :
شهرستان گرگان با توجه به شرایط اقلیمی ، آب و هوایی و زیست محیطی دارای جاذبه های طبیعی ممتاز و بدیعی می باشد که مهمترین آن ها عبارتند از:

پارک جنگلی ناهار خوران :
پارک جنگلی ناهار خوران قدیمی ترین تفرجگاه استان گلستان در گرگان است که بسیاری از هموطنان ما با آن آشنایی دارند. ناهار خوران در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است این پارک مجموعه ای از فضاهای جنگلی در اطراف جاده و همچنین حاشیه رودخانه و محدوده های تاسیسات شهرداری و گردشگری را شامل می شود.

پارک جنگلی قرق :
این پارک در 23 کیلومتری شرق گرگان و و در مجاورت جاده بین المللی گرگان - آزادشهر واقع گردیده است. از ویژگی های این پارک داشتن پارک وحش (محدوده ای برای نگهداری حیوانات وحشی) می باشد.
شبکه های آب رسانی ، برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، پارک وحش ، پارک کودک ، پناهگاهای چوبی ، محدوده کمپینگ و پیکنیک ، نمازخانه ، فروشگاه و رستوران ، ساختمان نگهبانی و انتظامی از امکانات پارک جنگلی قرق می باشد.
پارک جنگلی النگ دره :
این پارک در ضلع جنوبی شهرستان گرگان و در میان جنگل های طبیعی واقع است.
رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد داشته و بطور تقریب از وسط آن می گذرد.
آبشار زیارت :
این آبشار در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت و در 9 کیلومتری گرگان و در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخانه خاصه رود زیارت به نام شاخه آبشار قرار دارد.این شاخه رودخانه از طریق دو آبشار مجاور ، از ارتفاع حدود 15 متر به داخل محوطه حوضچه که از محل محل ریزش ایجاد شده می ریزد.در کل محوطه آبشار ذرات ریز و پودر مانند آب در هوا معلق است. منظره زیبا ، آب صاف و محیط آرام عواملی هستند که مشتاقان و علاقمندان به طبیعت را به این منطقه جلب می نماید.
چشمه آب گرم زیارت:
این چشمه در 15 کیلومتری جنوب گرگان و در روستای زیارت و ضلع شرقی رودخانه خاصه قرار دارد.
چشمه آب گرم زیارت در حال حاضر دارای چهار مظهر و محل خروجی به فاصله تقریبی (20 - 10) متر است.اولین مظهر چشمه زیر تختخ سنگی است که روی آن کتیبه کوچکی با ابعاد 20× 15 متر به خط عربی و تاریخی 1035 را نشان می دهد.مظهر دوم به فاصله 20 متر در جنوب مظهر اولی قرار دارد ، دو مظهر دیگر هر یک فاصله 15 و 10 متر از زیر بدنه تراشه طبیعی جاری هستند . آب گرم زیارت تنها آب گرم در استان گلستان می باشد.
آبشار رنگو :
این آبشار در 7 کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع گردیده است. محیط پیرامون رودخانه رنگو دارای هوای خنک و لطیف و با درختان سر به فلک کشیده پوشانده شده است.هر چند آبشار رنگو ارتفاع زیادی ندارد(ارتفاع آبشار حدود 5 الی 6 متر است) ولی بدلیل بستر نیم دایره ای که دارای یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی با حجم آب به نسبت قابل توجه می باشد منظره ای جالب و دیدنی رابوجود آورده است.
سد نومل :
سد نومل در فاصله 14 کیلومتری جنوب شرقی گرگان و به فاصله 7 کیلومتری جاده آسفالته گرگان - مشهد واقع شده است. این سد دارای 575 متر طول و 20 متر ارتفاع می باشد.کل حجم آبگیری آن 20 میلیون متر مکعب است و حجم مفید آن 8 میلیون متر مکعب بوده که از رودخانه نومل و شاخه ای از رودخانه گرمابدشت تغذیه می شود. دریاچه سد نومل از نظر موقعیت طبیعی و چشم انداز منحصر بفرد است. پایه های اصلی این سد بنا به نظر دکتر منوچهر ستوده مربوط به دوره صفویه بوده که در دهه 1360 با تخریب تنوره سد کهن ، سد جدید را احداث نمودند.

 دیوار دفاعی گرگان:
یکی از معروفترین اثار تاریخی استان گلستان دیوار دفاعی گرگان میباشد که به نامهای سد اسکندر،سد انوشیروان،سد فیروز و قزل الان(مار سرخ)در طی دوره های مختلف شهرت یافت.دیوار دفاعی گرگان از شرق دریای خزر در ناحیه گمیشان شروع و پس از گذر از شمال اق قلا و گنبد کاووس به طرف شرق ادامه داشته و در کوه های پیش کمر محو میگردد.طول دیوار در حدود 155 کیلومتر است.مورخان اسلامی از پایان و امتداد دیوار ذکری نکرده و به نظر میرسد از موقعیت جغرافیایی ان بی اطلاع بودهاند.مسیر دیوار از طرف شرق به موازات گرگان رود پیش رفته و از محوطه های باستانی مهمی چون قره شیخ تپه،ملاعلی تپه،ابادان تپه،ملک علی تپه و قره محمد تپه که در قسمت شمالی دیوار واقع شده اند میگذرد.دیوار دفاعی در قسمت میانی از شمال شهر جرجان قدیم یا گنبد کاووس کنونی عبور کرده و پس از عبور از نقاط باستانی مهم چون قلعه سلطانعلی،قلعه قزاقلی،قلعه کوک،یاس تپه و خرابه های بی بی شیروان به طرف غرب ادامه پیدا میکند.این دیوار دفاعی از محوطه بی بی شیروان به سمت جنوب تغییر مسیر داده و پس از گذشتن از قلعه های معروف مانند قارنیارق،قزل قلعه،التین قلعه و


نظرات شما عزیزان:

مهدیس
ساعت10:07---16 مرداد 1391
سلااام سعید جووون...آقا مجید میخواست نظرمو راجب این مطلب بدونه چون خودم گلستانیم...ولی خب تو خود گرگان زندگی نمیکنم..باید بگم این مطلبت خوب بود،جابذبه های گردشگریش خیلی باصفاست...مرسی سعید جوون با این مطلبت
پاسخ:این مطلب رو خود اقا مجید فرستاده


MJ
ساعت2:31---13 مرداد 1391
ok
پاسخ:من اماده ام تو کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


MJ
ساعت2:31---13 مرداد 1391
ok
پاسخ:من اماده ام تو کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:مطلب,جدید,مجید,مطلب جدید مجید,پست کاربران,مجید پست کاربران,گرگان,نقاط دیدنی گرگان,موزه گرگان,مکان های دیدنی گرگان,گرگان 91,امامزاده,امامزاده گرگان,امامزاده اصحاق,امامزاده اصحاق نور,اشعار,سمت جنوب,سمت شمال,سمت شرغ,سمت غرب,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,دانلود,اهنگ,دانلود اهنگ,دانلود موزیک امین,امین,دانلود موزیک امین حبیبی,موزیک,موزیک جدید,دنیا دو روزه,دنیا,دو,روزه,,,,دانلود,یو سی,بروسر,بروزر,اندروئید,جاوا,دانلود,اهنگ,دانلود اهنگ,جدید,دانلود اهنگ جدید,شادمهر,دانلود اهنگ جدید شادمهر,عقیلی,دانلود اهنگ جدید شادمهر عقیلی,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,داستان,داستان جدید,داستان جدید روباه و کلاغ,روباه,کلاغ,پنیر,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,دانلود,اهنگ,جدید,دانلود اهنگ جدید,دانلود اهنگ جدید امیر تتلو,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,الو,الو سلام,دانلود الو سلام,دانلود الو سلام امیر تتلو,دانلود,اهنگ,جدید,دانلود اهنگ جدید,دانلود موزیک ویدئو جدید امیر تتلو,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,دانلود,موزیک,دانل,د موزیک,موزیک جدید,اهنگ جدید,دانلود اهنگ جدید,علی,اصحابی,علی اصحابی,علی اصحابی جدید,اصحابی جدید,دنیا,دنیای وارونه,دنیای ویرونه,دانلود اهنگ جدید علی اصحابی دنیای ویرونه,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,کد,پیشواز,کد یشواز,جدید,اهنگ پیشواز جدید,محسن,یگانه,محسن یگانه,کد پیشواز جدید محسن یگانه,اهنگ پیشواز جدید محسن یگانه,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,ترفند,عکسبرداری,حرفه ای,جدید,دنیا,دو,روزه,دنیا دو روزه,ne,w,U,C, Browse,r for ,free, downlo,ad,download, ] [ 14:5 ] [ سعید نیما ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدا زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست من دلم می خواهد قدر این خاطره را دریابیم دوست من خوش اومدی. اینم بگم ما فقط گرد اورنده مطالب هستیم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






با اين دكمه كاري نداشته باشيد!!

بهترين كدها در صبادانلود




در اين وبلاگ
در كل اينترنت